به همت انجمن علمی ، ،ادبی و هنری ،باشگاه پژوهشگران جوان و همکاری حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد مسابقه نجات تخم مرغ با حضور مسئولین و جمع زیادی از دانشجویان و علاقه مندان در مجاورت ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر علی سلطانی برگزار شد.

یزدفردا " به همت انجمن علمی ،  ،ادبی و هنری ،باشگاه پژوهشگران جوان  و همکاری حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد مسابقه نجات تخم مرغ با حضور مسئولین و جمع زیادی از دانشجویان و علاقه مندان در مجاورت  ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر علی سلطانی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا "مهندس مجیدی رئیس انجمن علمی ، ادبی و هنری واحد یزد با اعلام این خبر گفت : این مسابقه همه ساله در دانشگاههای مختلف کشور برگزار میشود که در اصل برای بکارگیری خلاقیت های مختلف می باشد و شرکت کنندگان در این مسابقه با وسایلی که در اختیار دارند از جمله روزنامه ، نخ و پلاستیک یک تخم مرغ را از ارتفاع 15 متری (ارتفاع مشخص شده دربخش قوانین مسابقه)به سمت پایین رها نموده که در نهایت تخم مرغ باید سالم و در محدوده تعیین شده و در کمترین زمان ممکن به زمین برسد.

وی در مورد نحوه اجرای این مسابقه گفت : سالم ماندن تخم مرغ پس از برخورد با زمین 40 امتیاز ، زمان فرود کمتر ، حجم و وزن کمتر سازه ، فرود در محدوه مشخص شده و نوآوری در طراحی و استفاده نکردن از سیستمهای کاهنده سرعت پرواز (چتر )هرکدام 15 امتیاز که مجموع کل امتیازات 100 می باشد.

نامبرده تصریح نمود : این مسئله از جایی مطرح شد که ناسا برای پرتاب ماهواره به سطح اجرام آسمانی از جمله سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتواند اجسام شکننده بگونه ای از فاصله مشخص رها کند که تا جای ممکن به شیء مورد نظر آسیب نرسد.

لازم به ذکر است در پایان این مسابقه که با حضور 62 تیم شرکت کننده برگزار شده بود 13 مورد تخم مرغ سالم به زمین رسید که مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و نتایج آن دوشنبه اعلام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا